Élet a rosacea-val

Sziasztok!

Nagyon sok blogon illetve beauty videóban látom, hogy szinte csak a tökéletes arcbőr van terítéken, vagy pedig a tinikorban előforduló pattanások, mitesszerek.

Ez a poszt teljesen másról fog szólni és remélem, hogy nagyon sok embernek tudok majd vele segíteni és egyúttal én is remélem, hogy nekem is használni fog.

Kezdjük is az elején. Pár éve vettem észre azt, hogy két oldalt az arcomon piros lett a bőrőm. Kezdetben nem tanusítottam neki nagy figyelmet, betudtam annak, hogy irritált a bőrőm valamitől, vagy pedig a napfény kicsit megsütötte. A dolog igazán akkor kezdett foglalkoztatni amikor jött a tél és a kipirosodás nem múlt el, sőt néha rosszabb is volt, mert kellemetlen viszketés is társult vele. Megkerestem rengeteg kozmetikust, bőrgyógyászt és mindegyik kezelésnél más-más diagnózist kaptam. Volt, hogy azt mondták, hogy csak a faggyúmirigyeim gyűltek be és használjak fekete szappant és két hét múlva el is múlik. Nos ezt is kipróbáltam, de olyan szinten irritált lett tőle a bőrőm, hogy már elgondolkoztam azon, hogy bekéne menni a sürgősségire, hogy adjanak valami nyugtató krémet, mert még pirosabb lett, elkezdett hámlani és rettenetesen viszketett. Akkor ott tudatosult bennem, hogy nem próbálhatok ki sajnos semmit addig, ameddig ténylegesen nem tudnak semmi PONTOS diagnózist adni erről a jelenségről az arcomon. (Zárójelben megjegyezném, hogy vérvételen is voltam, semmilyen góc, gyulladás, vagy vitaminhiány nem található meg a szervezetemben, ergó makk egészséges vagyok.) Az oka ennek az volt, hogy nem szerettem volna, hogyha minden nem oda illő krémtől elvékonyodik az arcomon a bőr, vagy pedig megint ilyen kellemetlen mellékhatásokkal találom szemben magam. Nagyon elvoltam keseredve, persze a barátaim, családom is megnyugtatott, hogy alig látni, nem is észrevehető, de persze az ember magával szemben mindig kritikusabb, plusz ha ezzel még az jár vele, hogy addig a pontig semmi probléma nem volt az arcbőrőddel, akkor igazán nagyon tud bosszantani!

Utolsó reményként kipróbáltam mégegy bőrgyógyászt, úgy voltam vele, hogy már tényleg nincs mit vesztenem, miért ne? A bőrgyógyász első kérdése az volt, amint beléptem, hogy mivel kezeli a rosecea-ját? Mondom tessék? Majd leültetett, felvilágosított, ugyanis neki már a legelejétől kezdve feltűntek a tünetek, amit az arcom produkált, plusz a feltett kérdésekre a válaszom szerint is megállapította ezt.

Mi a rosacea? – Nagyon gyakori jelenség; az orron, az orcákon, az állon és a szemek körül a bőr kivörösödik, égő érzés kíséretében gyulladt lesz.

Tünetek: hirtelen kipiruló arcbőr, piros foltok az orron, piros foltok az orcákon, piros foltok az állon,  értágulatok az arcon.

Először mondanom sem kell, hogy nagyon megijedtem, hiszen bármikor fenn áll arra az esély, hogy rosszabb lesz, plusz az, hogy ez gyógyíthatatlan, nagyon megijesztett. A drogériás tonikokról illetve krémekről azonnal lekellett mondanom, vagy csak a problémás helyeken használhatom, pl. az orromra kenhetek mitesszer eltávolítót. Amit az orvos ajánlott az egy 3 termékből álló termékcsalád a La Roche – Posay-tól. Már korábban is írtunk nektek egyik termékükről posztot, ott barátnőmnek is bevált, remélem nekem is befog!

A termékcsalád áll egy micellás, arclemosó gélből, egy éjszakai krémből, illetve egy nappali CC krémből. Külön-külön is megvásárolhatóak a termékek, viszont nekem az orvos ajánlotta, hogy nappal is legyen fedés az arcomon, illetve a sminket, egyéb szennyeződéseket ezzel a micellás géllel mossam le, és éjszakára az éjszakai krémjüket használjam.

unnamed                  (Balról jobbra haladva: micellás gél, éjszakai krém, nappali CC krém)

Fontos tudni, hogy sajnos mivel ez a bőrbetegség (ami egyébként tényleg nem olyan vészes, de könnyen azzá vállhat, ha nem úgy gondoskodunk arcunkról) nem gyógyítható, így ezek a készítmények is csak felületes kezelésre alkalmasak, hogy a vele járó tüneteket enyhítsék, lásd: pirosság, viszketés, napfénytől való védelem. 

Egyenlőre még tapasztalatot nem tudok mondani és elhamarkodottan sem szeretnék ítélni, így arra gondoltam, hogy 1 hónap múlva írok a termékekről, illetve a tapasztalataimról.

Leave a Reply

